Proiectul Erasmus KA2 CULTURE ON THE STAGE

:

Parteneri

  • IES Bezmiliana ” din localitatea Rincón de la Victoria, Spania (coordonatorul proiectului),
  • ”Secondary school GeorgiIzmirliev ” din localitatea Gorna Oryahovitsa, Bulgaria,
  • ”Ogres Valstsgimnazja” din localitatea Ogre, Letonia,
  • ” Colegiul Tehnic ” Danubiana ” Roman
  • ” Aysel Selahattin Erkasap Sosyal Bilimler Lisesi ” din localitatea Lisesi Kütahya,

Finanţarea proiectului este asigurată prin programul Erasmus+, promovat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi se derulează în perioada 2018-2020.

Scopul proiectului îl reprezintă dezvoltarea aptitudinilor artistice, a gândirii şi a posibilităţilor creatoare ale tinerilor prin realizarea unor căi de exprimare a sentimentelor care să ducă la lărgirea orizontului de cunoaştere, la perceperea mai complexă şi mai largă a realităţii culturale europene.

Parteneriatul propus prin acest proiect se axează pe conştientizarea bogăţiei şi diversităţii culturale europene şi valorizarea ei prin crearea unui context educaţional nonformal, prin care beneficiarii direcţi şi indirecţi să poată transfera abilităţile dobândite, în cadrul educaţiei formale, prin teatru şi alte activităţi culturale

Întâlnirea din Letonia, noiembrie 2018

În perioada 17 – 23 noiembrie, o echipă formată din profesorii Gabriela Aioanei, Andreea Kulcsar, Mirela Constantinescu şi elevii Alexandra Dior (clasa a XII a C), Adriana Agache (clasa a X a B), Andreea Ujeniuc, Andrei Şleigher şi Roxana Creţu (clasa a X a A) au reprezentat Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman la prima întâlnire din cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „Culture on the stage”, desfăşurată la OgresValstsgimnazja, în Letonia.

Întâlnirea din Kutahia, martie 2019

 

Elevii şi profesorii de la şcolile partenere în proiectul Erasmus+ KA2 „ Culture on thestage ” , ” Turcia, în perioada 17 – 23 martie 2019. Echipa din România a fost formată din director adjunct Cristina Păun, profesorii Mihaela Petrache şi Cristina Avădănei şi elevii Rareş Petrariu (clasa a IXa A), Paul Vicol (clasa a IX a B), Andrada Dumitra şi cu Cristian Mihai (clasa a X a C).

Tema abordată în mobilitatea din Turcia a fost Drepturile Omului. Prima zi a întîlnirii a debutat pe holurile pline de culoare şi de informaţii ale şcolii gazdă , un element de noutate fiind modul în care erau tapetaţi pereţii şi uşile claselor. În sala de spectacole a avut loc o ceremonie de deschidere realizată de elevii şcolii gazdă ce ne-au prezentat muzică tradiţională interpretată la Turkishney – un instrument de suflat asemănător fluierului pentru interpretat muzică clasică şi la Turkishba ğlama – instrument cu coarde specific zonei Anatoliei. În partea a doua a spectacolului ne-au încîntat cu frumuseţea costumelor populare tradiţionale şi cu o suită de dansuri specifice.

Echipele participante în proiect au fost antrenate în jocuri de socializare, de cunoaştere şi de interacţiune coordonate de echipa Turciei Ziua a doua a fost completată de o lecţie de teatru pentru exprimare prin mişcare, de o conferinţă Skype cu echipa din Spania, de o vizită la o şcoală profesională parteneră a liceului gazdă unde am fost provocaţi să realizăm foietaj cu linte (o delicatesă locală ) sub atenta îndrumare a elevilor şi profesorilor de acolo şi spre seară am vizitat muzeul Evliya Çelebi devenind învăţă cei în arta picturii pe apă Ebru. A treia zi a fost dedicat ă prezentărilor realizate de elevi, ce au avut ca subiect festivaluri reprezentative pentru ţările din care provin. Echipa României a avut o prezentare despre Festivalul Medieval de la Sighişoara şi o prezentare despre tradiţia Mărţişorului. Ambele prezentări au fost foarte apreciate, iar pentru următoarele zile mărţişorul a devenit simbol şi pentru participanţii din proiect. S-a făcut un schimb de steaguri între ţările participante. A urmat o vizită la o fabrică de ceramică pictată , Kütahya fiind renumită în întreaga Turcie pentru porţelanuri pictate, gresii pictate şi covoare Yagcibedir.

După ce ni s-a explicat modul în care se realizează , fiecare participant a primit o placă de gresie pe care a pictat-o şi care ulterior a fost uscată în cuptoare, a fost înră mată şi am primit-o ca suvenir din această mobilitate. Am continuat vizita într-un atelier de ceramică pictată şi am încheiat ziua cu o cină în stil tradiţional unde ne-au fost prezentate şi obiceiuri despre nuntă puse în scenă de elevii ţării gazdă . Ziua a patra a avut programată o întîlnire cu toţi profesorii turci în cancelaria şcolii, o nouă conferinţă Skype cu echipa Spaniei, reprezentaţia în premieră a piesei ” The Importance of being Earnest ” pusă în scenă de elevii şcolii gazdă şi s-a încheiat cu o excursie în oraşul Eskişehir unde am vizitat parcul zoologic, acvariul, castelul.

Întâlnirea din Bulgaria noiembrie 2019

 

Înperioada 10 – 16 noiembrie, o echipă formată din profesorii Simona Aldea, Andreea Kulcsar şi elevele Ioana Cîrja, Elisa Diaconu și Noemi Baciu au reprezentat Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman la cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „Culture on the stage”, desfășurată la Secondary school Georgi Izmirliev, Gorna Oryahovitsa, în Bulgaria.

„Elevii din cel ecinci țări implicate în proiect, Letonia, Spania, Turcia, Bulgaria și România, au pus în scenă piesa «Better together» («Mai buni împreună»), piesă ce a conturat diferențele de mentalitate, inegalitatea între femei și bărbați, însă în final valorile morale au fost scoase la lumină prin iubirea de semeni din care elevii au învățat valorile morale ale familiei și ale societății în contextul modernității actuale.

 
This template downloaded form free website templates